ודל
3 של יצרנית הרכב החשמלי מארה"ב, אחת האחראיות העיקריות למהפכת החשמל ששוטפת
את תעשיית הרכב, הוצגה כבר ב-2017. אבל רק ארבע שנים לאחר מכן עלתה ארצה וכמו בכל
מדינה אחרת, הפכה מייד ללהיט מכירות למרות תג מחיר שמתחיל בקרבת ה-200 אלף שקלים.
מעבר לכמיהה הברורה של הצרכן המקומי למוצרים חדשים ומתקדמים, ולרעש התקשורתי האדיר
שמלווה את המותג ומשמש מקדם מכירות מעולה, יש לה גם יתרונות מובהקים על פני
המתחרות.
המשמעותי
שבהם הוא מערכת הנעה חשמלית מתקדמת וטובה יותר מבחינת ביצועים וצריכת אנרגיה מדגמי
יצרניות רכב ותיקות שמגיעות רק כיום לעידן החשמלי, מה שמאפשר לה טווח נסיעה קרוב
מאוד להבטחות היצרנית. סביבת הנהג מרגישה מודרנית עם מסך מגע ענק ממנו נשלטות
מערכות הרכב, תוך ויתור מלא (ואידאולוגי) על מתגים, עם הרבה מאוד רעיונות ייחודיים
בתעשיית הרכב. גם מערכת סיוע הנהיגה שלה, אוטו-פיילוט, היא מהמתקדמות בתעשייה.
אך
בניגוד לניסיון המלאכותי להצמיד לה תווית יוקרה שתצדיק תג מחיר עסיסי, תא הנוסעים
של מודל 3 חושף איכות ייצור ורמת הרכבה נמוכות מהמקובל בתעשיית הרכב כיום, גם
במכוניות זולות ממנה משמעותית. והיא בוודאי אינה מתקרבת למראה והתחושה שמעניקים
מותגי יוקרה מושקעים. עם זאת, היא זוכה לציון גבוה שמבטא תמורה גבוהה למחיר. שכן
היא משפחתית גדולה וחשמלית, עם תג מחיר של משפחתית גדולה עם מנוע בנזין - ייצור
מוטורי שצפוי ממילא להיעלם מאולמות המכירה תוך שנים לא רבות.
בין מומחי הרכב שהערכתם לכל דגם ב"מנוע חיפוש" נלקחה בחשבון, כתבי הרכב של המגזינים אוטוקאר, אוטואקספרס וטופגיר הבריטיים, אוטו, מוטור וספורט ואוטובילד הגרמניים, קאראדוויז האוסטרלי, רואד אנד טראק, קאר אנד דרייבר ומוטורטרנד האמריקאיים ואחרים.
בין מומחי הרכב שהערכתם לכל דגם ב"מנוע חיפוש" נלקחה בחשבון, כתבי הרכב של המגזינים אוטוקאר, אוטואקספרס וטופגיר הבריטיים, אוטו, מוטור וספורט ואוטובילד הגרמניים, קאראדוויז האוסטרלי, רואד אנד טראק, קאר אנד דרייבר ומוטורטרנד האמריקאיים ואחרים.