כיום נמכר בישראל הדור הרביעי של הסנטה פה, רכב הפנאי הראשון של יונדאי שעיקר ייחודו - בדורות האחרונים - באפשרות לאכלס שבעה נוסעים, עם מרחב מחיה טוב משמעותית מזה המוצע ברכבי פנאי קומפקטיים. הדגם הנוכחי עבר מתיחת פנים מוקדמת מהצפוי, במטרה להתחיל לשווקו כמקובל כיום גם עם יחידות הנעה היברידיות והיברידיות-נטענות. אלה, למרבה הצער וההפתעה, בינתיים לא מוצעות בישראל.
אצלנו הוא משווק רק עם מנוע טורבו-דיזל מודרני, איכותי חסכוני וביצועיסט, עם תיבת הילוכים משובחת. יש גם שינוי עיצובי קל ותוספת אבזור כמו מצלמות היקפיות ולוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) בו מוקרנות פינות הרכב בזמן איתות במטרה להקטין את סיכויי הפגיעה ברכב אחר המצוי בשטח המת של המראות - ממערכות הבטיחות המודרניות המרשימות בהן נתקלנו לאחרונה.
גם שאר מערכות הבטיחות מתקדמות ביחס למקובל. כולל מניעת כניסה לנתיב לא פנוי ומערכות שהורים יעריכו כמו התרעה על פתיחת דלת כאשר השטח לא פנוי או על שכחת ילדים. איכות הנסיעה - לרבות נוחות נסיעה בכל תוואי דרך ובכל מהירות - הן מהטובות בקטגוריה הודות לכיול מיתלים מוקפד. אלא שיש גם חסרון משמעותי, שכן הסנטה פה יקר יחסית, ומצוי עם תג המחיר הנוכחי הרחק מהישג ידם של רבים.
בין מומחי הרכב שהערכתם לכל דגם ב"מנוע חיפוש" נלקחה בחשבון, כתבי הרכב של המגזינים אוטוקאר, אוטואקספרס וטופגיר הבריטיים, אוטו, מוטור וספורט ואוטובילד הגרמניים, קאראדוויז האוסטרלי, רואד אנד טראק, קאר אנד דרייבר ומוטורטרנד האמריקאיים ואחרים.
בין מומחי הרכב שהערכתם לכל דגם ב"מנוע חיפוש" נלקחה בחשבון, כתבי הרכב של המגזינים אוטוקאר, אוטואקספרס וטופגיר הבריטיים, אוטו, מוטור וספורט ואוטובילד הגרמניים, קאראדוויז האוסטרלי, רואד אנד טראק, קאר אנד דרייבר ומוטורטרנד האמריקאיים ואחרים.