פורד פוקוס הייתה בתחילת העשור הקודם להיט מכירות אדיר שהתבסס על מחיר מושך, מראה נאה, יכולת דינמית משובחת ומרחב פנים נדיב במיוחד. בהתאם, היו אלה שנות השיא של המותג בכלל, לרבות בישראל. אבל בעוד שאירופה המשיכה ליהנות ממגוון דגמים משובחים של היצרן הוותיק, בישראל לא כך. בעיות אמינות קשות שהתמקדו בעיקר בתיבת הילוכים ומנוע, פגעו בתדמית והקטינו במישרין את מספר המעוניינים. נכון שבודדים שהחזיקו בפוקוס נדירות נקיות מבעיות נשבעו כי היא הבחירה המוטורית הטובה ביותר שעשו, אך הם לא הצליחו לשנות את מצבה שהורע עוד יותר כאשר גם ציי רכב סרבו לה.
אבל אחרי תקופת עצירת מכירות נחת כאן דור רביעי, שנתיים תמימות אחרי השקתו העולמית, עם הבטחה לתקן את הטעון תיקון. הוא משווק אצלנו במגוון תצורות מרכב בדומה לטויוטה קורולה. החל בסדאן לשוק המוסדי בעיקר, דרך האצ'בק עם חמש דלתות בגימור ST ספורטיבי מושך או סטיישן עם איפור פנאי קרבי לשוק הפרטי כתחליף לג'יפונים מגושמים.
כבעבר, גם הפוקוס הנוכחית מציעה בכל הגרסאות מראה דינמי והתנהגות כביש משובחת שהפכה למאוד נדירה בקטגוריה המשפחתית. על כך מוסיפה הפוקוס מרחב מחיה נדיב במיוחד לנוסעים ונוחות נסיעה גבוהה. אז כן, סביבת הנהג שלה מיושנת כבר והביצועים אינם נמרצים כפי שמבטיח דף הנתונים, אבל אם אתם מחפשים משפחתית והנאה מנהיגה נמצאת גבוה
יחסית ברשימת החשיבות, הפוקוס היא כיום (עדיין) אופציה כמעט בלעדית.
בין מומחי הרכב שהערכתם לכל דגם ב"מנוע חיפוש" נלקחה בחשבון, כתבי הרכב של המגזינים אוטוקאר, אוטואקספרס וטופגיר הבריטיים, אוטו, מוטור וספורט ואוטובילד הגרמניים, קאראדוויז האוסטרלי, רואד אנד טראק, קאר אנד דרייבר ומוטורטרנד האמריקאיים ואחרים.
בין מומחי הרכב שהערכתם לכל דגם ב"מנוע חיפוש" נלקחה בחשבון, כתבי הרכב של המגזינים אוטוקאר, אוטואקספרס וטופגיר הבריטיים, אוטו, מוטור וספורט ואוטובילד הגרמניים, קאראדוויז האוסטרלי, רואד אנד טראק, קאר אנד דרייבר ומוטורטרנד האמריקאיים ואחרים.