על הנייר גולף 8 דומה בממדים, בפלטפורמה ויחידות ההנעה לדגם היוצא. מה שנראה חדש בה הוא בעיקר העיצוב שעדיין סולידי אלגנטי ומשדר איכות, וסביבת נהג שנראית מודרנית אבל מסורבלת לתפעול, בעיקר תוך כדי נסיעה. אבל ברגע שנוהגים בה מתגלה העליונות המפורסמת של הנדסה גרמנית, זו שמקנה לה איכויות נסיעה שהן לא רק טובות מקודמתה המצויינת, אלא גם מהגגבוהות ביותר בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות, כאלה שמאפשרים לנהג לגמוא קילומטרים ארוכים ללא מאמץ. גם שילוב המנוע-גיר חלק ונעים יותר ומערכת היברידית קלה שנוספה מביאה לצריכת דלק טובה. בשורה התחתונה, אם אתם מחפשים את המשפחתית הקומפקטית הטובה ביותר, גולף היא הבחירה. תג המחיר שלה אומנם גבוה מהמקובל בקטגוריה, אבל נמוך משמעותית משל משפחתיות יוקרתיות מהן היא עדיפה כמעט מכל בחינה.
בין מומחי הרכב שהערכתם לכל דגם ב"מנוע חיפוש" נלקחה בחשבון, כתבי הרכב של המגזינים אוטוקאר, אוטואקספרס וטופגיר הבריטיים, אוטו, מוטור וספורט ואוטובילד הגרמניים, קאראדוויז האוסטרלי, רואד אנד טראק, קאר אנד דרייבר ומוטורטרנד האמריקאיים ואחרים.
בין מומחי הרכב שהערכתם לכל דגם ב"מנוע חיפוש" נלקחה בחשבון, כתבי הרכב של המגזינים אוטוקאר, אוטואקספרס וטופגיר הבריטיים, אוטו, מוטור וספורט ואוטובילד הגרמניים, קאראדוויז האוסטרלי, רואד אנד טראק, קאר אנד דרייבר ומוטורטרנד האמריקאיים ואחרים.